Sociālās kampaņas “Latvijas Labums” ietvaros novembris pasludināts par PIENA MĒNESI

Latvijas produkcijas izvēli veicinošās sociālās kampaņas “Latvijas Labums” ietvaros š.g. novembris pasludināts par PIENA MĒNESI – laiku kurā ikviens Latvijas iedzīvotājs aicināts mainīt paradumus un starp veikalu plauktos pieejamajiem produktiem izvēlēties, kā arī uzturā vairāk lietot tieši pašmāju piena produktus.

 

 

 

 

 

 

5.novembrī notikušajā, PIENA MĒNESI piesakošajā preses konferencē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš uzsvēra, ka sociālās kampaņas “Latvijas Labums” ietvaros turpmāk ik mēnesi uzmanība tiks pastiprināti pievērsta kādas nozares produkcijas un pakalpojumu izcelšanai. Novembris kā PIENA MĒNESIS ar saukli – “Pērc vietējo gotiņu ražojumus!” – šo tradīciju aizsāk.

Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības valdes priekšsēdētājs Jānis Šolks piesakot kampaņas novembra aktivitāti, vērsa klātesošo uzmanību uz situācijas nopietnību piena nozarē: “Pirms Krievijas noteiktā embargo ES, tai skaitā Latvijas piena produktiem, Latvijā bija augstākā piena iepirkuma cena – 30 centi. Šobrīd piena iepirkuma cena nokritusies līdz 23 centiem par kilogramu, līdz ar ko piena iepirkuma cena ir noslīdējusi zem pašizmaksas – 27 centiem. Piena pārstrādātāji turpina iepirkt pienu, taču nav skaidrības, kad un par kādu cenu produktus izdosies realizēt. Turpinās eksporta tirgu diversifikācija, nepieciešamā sertifikācija Ķīnas tirgus apguvei, tomēr tas ir ilgstošs process…”

Lauksaimnieks, z/s “Mežacīruļi” saimnieks Juris Cīrulis norādīja, ka ikvienai, arī šai krīzei, kuru lauksaimniekiem veido piena iepirkuma cenas lejupslīde par 25%, ir pozitīvā puse – tā kādreiz beigsies! Un uzsvēra, ka krīzes radītās iespējas ir jāizmanto: šobrīd – gada tumšākajā mēnesī – nevis kavējoties sentimentā un vakaros malkojot vīnu, bet būt možiem, stiprinoties ar glāzi piena!

“Piena mēnesī mēs aicināsim pircējus ikdienā aizdomāties par saviem pirkuma lēmumiem un to, kā tie ietekmē ikvienu piena nozarē strādājošo – ap 60 000 nodarbināto. Pašlaik vietējo piena produktu patēriņa īpatsvars Latvijā ir ap 70%, atsevišķās produktu kategorijās pat 50%. Manuprāt, tas ir gaužām slikts rādītājs valstij, kuras piensaimniecības tradīcijas ir senākas par pašu valsti, kurai ir pašai sava piena govju šķirne – Latvijas brūnā, un kuras iedzīvotāji pienu sauc par balto zeltu! Piena nozare spēj simtsprocentīgi nodrošināt ikviena Latvijas pircēja vēlmi pēc svaigiem, kvalitatīviem un garšīgiem piena produktiem, un uz to arī tieksimies šīs kampaņas ietvaros,” preses konferencē akcentēja AS Rīgas piena kombināts (Food Union grupa) valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs.

AS “Tukuma Piens” direktors Ints Poškus aicina Latvijas iedzīvotājus, uz kuriem kampaņas aktivitātes vērstas, atcerēties, ka bez ikviena no sekojošies posmiem piena produkts viņa ledusskapī nenonāks, un būt lojāliem pret piena ražotāja – zemnieka – piena pārstrādātāja, piena produktu tirgotāja darbu, izvēloties vietējos produktus!

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Noris Krūzītis uzsvēra, ka sociālās kampaņas “Latvijas labums” ietekmē Latvijas mazumtirdzniecības ķēdēs jau būtiski pieaudzis pieprasījums pēc Latvijā ražotiem pārtikas produktiem. Piena produktu pārdošanas apmēri pirmajos divos kampaņas darbības mēnešos, salīdzinot ar to pašu laika period aizvadītajā gadā, pieaudzis par 17% – 20%.

Reklāmas aģentūras DDB Latvia vadītājs Andris Rubīns preses konferencē prezentēja gan PIENA MĒNEŠA manifestu, kura centrālais tēls ir Latvijas gotiņa Amata, gan kampaņas aktivitāti piesakošu video. Ar kampaņas materiāliem iespējams iepazīties tās mājas lapā www.latvijaslabums.lv

PIENA MĒNEŠA atbalstītāji ir LTRK, Latvijas Centrālā piensaimnieku savienība, FOOD UNION, AS “Tukuma Piens,” AS “Talsu Piensaimnieks,” AS “Smiltenes Piens,” AS “Cesvaines Piens” un PKS “Straupe”.

Jau ziņots, ka š.g. 25.augustā LTRK un partneri aizsāka Latvijā ražotā izvēli atbalstošu kampaņu “Latvijas Labums.”

“Latvijas Labums” nav īstermiņa kampaņa. Tā ir ilgtermiņa domāšana. Par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm šodien, uzlabot savu un Latvijas ikdienu rīt.

Kampaņā “Latvijas Labums” iesaistījušās gan lauksaimnieku, mājražotāju un uzņēmēju apvienības, gan tirgotāji un ražotāji – kopumā vairāk nekā 150 partneru. Vairāk par kampaņu un tās aktivitātēm iespējams uzzināt mājas lapā www.latvijaslabums.lv; kampaņas jaunumiem sekot līdzi FacebookTwitter un Draugiem.lv